בעיות מול תאגידי המים

צריכת מים משותפת חריגה

לעתים קרובות מאד ובאיזורים שונים ברחבי הארץ, תושבים המתגוררים בבניינים משותפים מקבלים חשבונות מים גבוהים מאוד בשל צריכה משותפת חריגה מהמקובל. לרוב, כאשר הם פונים לתאגידי המים נאמר להם כי 99% מדובר בנזילה או גניבת מים בבניין וזאת באחריותם לטפל בכך. כאשר הבניינים פונים למומחים לאיתור נזילות ואכן נמצאת נזילה ומתוקנת, התושבים מקבלים זיכוי בסכך של כ20-40% כנגד הצגת אישור מאינסטלטור מוסמך על תיקון הצנרת. מה שמאד מפתיע, שבמרבית המקרים בכלל לא נמצאת כל נזילה מלכתחילה! במצב כזה, אישור על אי הימצאות נזילה לא יעזור ותאגידי המים יתעקשו על תשלום צריכת המים שנרשמה בשעון.

גם אם התושבים מקבלים החלטה, ומצמצמים באופן ניכר את השימוש במים, התופעה לא פוסקת. וחשבונות המים אפילו ממשיכים לעלות.

איך מודדים צריכה משותפת?

תושבים המתגוררים בבתים משותפים, בכל עיר בארץ, משלמים נוסף על צריכת המים הפרטית גם על צריכה משותפת. צריכה משותפת היא צריכת המים בבניין המשותפת לכלל דיירי הבניין. המים בצריכה המשותפת משמשים לרוב להשקיה של הגינה השייכת לבניין המשותף, לרחיצת מכוניות, לניקיון חדר המדרגות, הלובי, חדר האשפה וכדומה.

הצריכה הכוללת של הבית המשותף נמדדת על ידי מד מים כללי המותקן בכל בניין. הצריכה הפרטית של כל דייר נמדדת על ידי מדי מים אישיים השייכים לכל אחת מהדירות.

חישוב הצריכה המשותפת נעשה על ידי הפחתת כמות המים הנמדדת במדי הצריכות הפרטיות מכמות הצריכה שמופיעה במד הכללי. הפרש זה מחולק בין כל יחידות הדיור בבית המשותף ומתווסף לצריכה הדירתית כצריכה פרטית לכל דבר ועניין.

בעיקרון, הסיבות לצריכה משותפת גבוהה הן מגוונות. השכיחות שבהן הן נזילות בצנרת הראשית של הבניין ושימוש ישיר מהצנרת הראשית לצרכי השקיה או שטיפה, תקלה באחד או יותר ממדי המים או שימוש לא מורשה במים ואפילו חלילה גניבת מים.

בפועל, בניינים משותפים אשר נתקלים בצריכת מים משותפת חריגה יחסית לתקופות קודמות ומבצעים את כל הבדיקות או התיקונים האפשריים, לא תמיד פותרים את בעיית חשובונות המים המופרזים ונאלצים לשלם את הסכומים המופקעים.

ומה עם השעון מים?

במקרים בהם עולה חשש מצד הלקוח כי מד המים אינו מונה את כמויות המים הנצרכות באופן תקין, ניתן לפנות לתאגיד המים האזורי ולהזמין בדיקה לתקינות מד המים הכרוכה בתשלום אגרה. מד המים ישלח לבדיקה במעבדה מורשית ע"י נציבות המים ותוצאות הבדיקה יישלחו לבית הלקוח לאחר כחודש ימים. במקום מד המים שנשלח לבדיקת מעבדה, יותקן בנכס מד מים חדש. במידה ויתברר כי מד המים אכן אינו תקין, לא יחויב הלקוח בעלות אגרת הבדיקה וחשבון המים יתוקן. לחילופין, במידה ותוצאות המעבדה יעידו כי מד המים היה תקין, הלקוח לא יהא זכאי לזיכוי ועלות בדיקת המעבדה לא תוחזר.

בכל אופן, החוק אומר שאת מוני המים יש להחליף כל חמש שנים. במציאות ישנם מוני מים שהוחלפו בפעם האחרונה לפני למעלה מעשר שנים.

אנשי התחזוקה וקוראי מוני המים של תאגידי המים בישראל בודקים מידי תקופה את תקינות המדים ובמידת הצורך מחליפים מד מים שאינו תקין למד מים חדש. בכל מקרה, מדי המים מוחלפים בכל נכס מידי תקופה מסוימת, בהתאם לקוטר שלהם, על פי התקנות שקבעה רשות המים. מוני מים הנפוצים ביותר הינם בקוטר 3/4 צול ועליהם להיות מוחלפים כל חמש שנים.

לעיתים מגיעים אנשי תאגידי המים לנכס על מנת לבצע החלפה של מד המים, אולם מנועים לעשות זאת בשל צנרת רקובה, חצר סגורה, כלב בחצר או חוסר נגישות למד המים. במקרים כאלה מיידע תאגיד המים את הצרכן על המפגע, ועליו מוטלת האחריות להסרתו. עם הסרת המפגע, יש להודיע על כך לתאגיד באמצעות פקס או טלפון, ואנשיהם יגיעו לנכס בשנית על מנת להחליף את מד המים.

במקרה של צנרת בעייתית ניתן לפנות אלינו להחלפת צנרת מים מרכזית בבניין ובנוסף מומלץ מאד להתקין שסתום אל-חוזר צמוד לכל אחד ממוני המים בחנוכיה בכך למנוע השפעה לא רצויה של לחצי מים בצנרת ותופעה של חיוב על צריכה שלא נעשה בפועל.

נתקלים בבעיות מול תאגידי המים? אנו הכתובת שלכם לפתרון

אנו החברה המובילה להחלפות צנרת והתקנת מדי מים בהתאם לתקנות המים במדינת ישראל, אנו עובדים בשיתוף עם תאגידי המים בישראל ומכירים היטב את המצב בשטח.
אנו מיומנים ובעלי נסיון של שנים בעבודה מולם ויודעים להתאים את תכונות ואופי הצנרת בדיוק לדרישות הקבועות בחוק.
מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ וכל שאלה בנושא התנהלות ותיקונים בהתאם לדרישות תאגידי המים.

⇐ התקשרו עכשיו לייעוץ אישי בנוגע לבעיות מול תאגידי המים: 0525573644

יצירת קשר מהירה

השאירו שם ומספר טלפון ונחזור אליכם בהקדם

אתם לא לבד מול התאגיד

הודות לשנים של ניסיון ועבודה בשיתוף עם תאגידי המים, ביכולתנו לסייע לכם למצוא פתרון בבעיות שמתעוררות מול תאגידי המים. לכן אל תהססו לפנות אלינו - נשמח לעזור.


 

זמינים עבורכם 24/7

התקשרו: 0525573644

 

המומחיות שלנו

√ פתרונות סינון מים וטיהור מים
√ מניעה וטיפול בנזקי אבנית
√ השבחת מים
√ עבודות צנרת
√ עבודות אינסטלציה
√ התקנת שסתום אל חוזר
√ התקנת והחלפת מדי מים