חשיבות המים לאדם

בלי מים אין חיים

אנחנו היצורים החיים, מהקטן שבניצנים ועד לענק שביונקים, נראים אולי מוצקים, אך רוב גופנו עשוי מים. ורובנו נסכים כי המים הם המשקה הבריא והחיוני ביותר לגופנו.

המים מהווים את המרכיב העיקרי בתכולת התאים וחשובים מאוד לתהליכי הבנייה והגדילה בגופם של כל היצורים החיים. יש להם תכונות הכרחיות לקיום החיים – הם זורמים והם ממיסים בתוכם חומרים. על תכונות אלה מבוססים תהליכי חילוף החומרים, שבאמצעותם מובלים חומרי מזון לכל תא בגוף ומסולקים ממנו כל חומרי הפסולת. המים שומרים על טמפרטורת גוף תקינה, מגנים על איברים פנימיים ואצל נשים הרות, המים יוצרים (באמצעות מי השפיר) סביבה המגנה על העובר ברחם המאפשרת את גדילתו התקינה.

בתהליכי החיים המתרחשים בגופנו מתקיים מאזן של מים: מדי יום אנחנו חייבים להכניס לגופנו מים כדי לפצות על אובדנם בהפרשות הגוף. הדרך שבה אנחנו עושים זאת היא שתיית נוזלים ואכילת מזון "מוצק" המכיל אף הוא מים.

במזג אוויר נוח וממוזג אדם צורך כ-3 ליטר מים ביום בממוצע.
אדם יכול לחיות בלי מזון כחודש ימים, אך אינו יכול לשרוד בלי מים יותר מימים ספורים.

אובדן של 1% מהמים המצויים בגוף גורם לתחושת צימאון.
אובדן של 5% מהמים המצויים בגוף גורם לעילפון.
אובדן של 10% מהמים המצויים בגוף עלול לגרום למוות.

כמה מים מכיל גופינו?

קיים הבדל במין ובגיל. אצל נשים אחוז המים בגוף נע בין 50%-65% לעומתם אצל גברים אחוז המים נע בין 55% -70%. גוף התינוק מכיל כ-75% מים. ההבדל נובע מכמות השרירים בגוף. פעילות גופנית קבועה מגדילה את כמות השרירים בגוף ולפיכך גם אחוז המים בגוף גדל.

האם מים באמת מועילים לבריאות?

שתיית מים מפחיתה סיכונים למחלות: סרטן המעי הגס, סרטן השד, סרטן שלפוחית השתן, מחלות לב.

שתיית מים משפרת את תהליכי העיכול, מעלה את קצב חילוף החומרים בגוף ובכך מסייעת לירידה במשקל.

שתיית מים מסייעת לריכוז, חשיבה והצלחה בביצועים קוגניטיביים בילדים ובמבוגרים.

שתיית מים מסייעת בבצועים ספורטיביים. מים מסייעים בשימון מפרקים, ומפחיתים התכווצויות ועייפות בשרירים, מנגד התייבשות יכולה להפחית את הביצועים האירוביים בכ-20% .

שתיית מים מוסיפה לעור לחות ומסייעת במראה רענן וחיוני.

שתיית מים עקבית מונעת התייבשות ומחסור מים בגוף – הגורם מספר אחת לעייפות וכאבי ראש.

כמה מים לשתות?

כמות המים המומלצת משתנה על הגיל והמין, ותלויה במזג אוויר ובפעילות גופנית – יש להוסיף שתייה בימי הקיץ החמים וכן בזמן פעילות גופנית או מחלה:
מבוגרים בין 9 ל-13 כוסות מים
נוער בין 7-10 כוסות מים
ילדים בין 4-6 כוסות מים

המדד הנכון ביותר הוא צבע השתן: כאשר צבעו שקוף עד בהיר, אנו סמוכים ובטוחים ששתינו מספיק.

ואיזה מים לשתות?

השוק מוצף במים מסוגים מגוונים: מינרלים, מסוננים, מטוהרים… אז על מה חשוב לשים לב כשבוחרים את המקור למים אותם נצרון באופן קבוע ויומיומי?

  • הרכב מינרלי מותאם ביותר לגוף האדם שישמרו על האיזון המינרלי של גוף האדם ולא יפרו אותו.
  • רמת המלחים במים – מים דלים במלחים מסייעים לפעילות הכליות, עוזרים בשמירה על לחץ דם תקין ומייטיבים עם פעילות הלב.
  • נקיון ממתכות רעילות, מזהמים אורגניים ושאר זיהומים.
  • כמה שפחות חומרים כימיים דוגמת כלור ופלואור המוספים למי הברז וקיימים במסננים ועלולים לפגוע בגוף האדם.
  • טעם המים יעודד אותנו לרצות לשתות יותר וכך להקפיד על אורח חיים בריא.
  • נוחות וזמינות המים –  עד כמה נצטרך להשקיע על מנת להנות ממים טובים וזמינים על בסיסי יומיומי?
  • האם יש יתרונות נוספים למים? כמו שימוש לצרכים נוספים מלבד שתיה?

יצירת קשר מהירה

השאירו שם ומספר טלפון ונחזור אליכם בהקדם

אתם לא לבד מול התאגיד

הודות לשנים של ניסיון ועבודה בשיתוף עם תאגידי המים, ביכולתנו לסייע לכם למצוא פתרון בבעיות שמתעוררות מול תאגידי המים. לכן אל תהססו לפנות אלינו - נשמח לעזור.


 

זמינים עבורכם 24/7

התקשרו: 0525573644

 

המומחיות שלנו

√ פתרונות סינון מים וטיהור מים
√ מניעה וטיפול בנזקי אבנית
√ השבחת מים
√ עבודות צנרת
√ עבודות אינסטלציה
√ התקנת שסתום אל חוזר
√ התקנת והחלפת מדי מים